Gyakran Ismételt Kérdések

Ki a szervezője az „Ön választ, mi segítünk” pályázatnak?

A pályázat szervezője a TESCO-GLOBAL Zrt. A program a Magyar Adományozói Fórum és az Ökotárs Alapítvány szakmai közreműködésével valósul meg.

Mi a célja az „Ön választ, mi segítünk” pályázatnak?

Az „Ön választ, mi segítünk” pályázati program célja, hogy jótékony célú, helyi közösségi kezdeményezéseket támogasson, amelyekkel a helyi közösségek számára legértékesebb törekvések valósulhatnak meg.

Mit értünk helyi közösség, közösségi munka alatt?

A pályázat szempontjából helyi közösségnek az azonos településen, településrészben vagy szomszédságban élő embereket értjük, akiket összeköt az, hogy tenni akarnak közvetlen környezetük jobbításáért, saját és gyerekeik jövőjéért. Egy közösségi projekt akkor lehet igazán sikeres, ha az ott élők, a közösség tagjai már a kezdetektől fogva részt vesznek a közös cél, ötletek és tervek kidolgozásában, majd aktívan közreműködnek azok megvalósításában is.

Mi az időzítése az „Ön választ, mi segítünk” pályázatnak?

A pályázati projektek benyújtása 2017. január 2. - január 31. között lehetséges.
A vásárlói szavazás 2017. március 8. - 2017. április 4. között tart.
A győztes pályázatokat a 2017. április 17-ei héten ki a Tesco.

Kik jelentkezhetnek a pályázatra?

A pályázatra civil szervezetek (egyesületek, alapítványok, szövetségek és szociális szövetkezetek) jelentkezhetnek, amelyek megfelelnek a következő feltételeknek: önkéntes alapon szerveződő, közcélú, nem haszonszerzés céljából alakult nonprofit szervezetek. Bölcsődék, óvodák, iskolák, egyéb oktatási intézmények, egészségügyi és szociális intézmények, valamint művelődési intézmények egyesületei, alapítványai is pályázhatnak.

Az egyházi intézmények és politikai pártok nem tekinthetők civil szervezeteknek.

A pályázó szervezet csak akkor pályázhat, ha bejegyzett székhelye Magyarországon van. Az ország minden településről lehetséges pályázatot benyújtani, nem kizáró ok, ha a településen nincs Tesco áruház.

Hány győztes pályamunkát választanak a pályázat végén, és az azokat benyújtó szervezetek mennyi támogatást kapnak?

Összesen 63 pályamunka részesülhet támogatásban. Minden körzetből 1-1 pályázat, azaz a legtöbb szavazatot kapó projekt nyerheti el a támogatást. A közönség által legtöbb szavazatban részesült szervezet 400 000 forint összegű támogatásban részesül, amelynek felhasználási feltételeiről a pályázati felhívásban olvashat, vagy az alábbi elérhetőségeken érdeklődhet:
Molnár Klára, e-mail: kozossegipalyazat@tesco.hu, (1)700-0020

Hogyan tudom benyújtani a pályázatomat?

A pályamunkát a pályázati adatlap megfelelő kitöltésével nyújthatja be. A pályázati adatlapot a www.tesco.hu/kozosseg oldalon éri el.

Milyen dokumentumokat kell benyújtanom?

A pályázati adatlaphoz kérjük csatolni a szervezet utolsó elfogadott éves beszámolóját, mérlegét és eredménykimutatását. Amennyiben a szervezet még nincs egy éves, és így nem áll rendelkezésére éves beszámoló, kérjük, a szövegben ezt jelezzék.

Ha a pályázat ingatlan vagy terület fejlesztését, felújítását érinti, akkor az ingatlan (a Földhivatali Információs Rendszer honlapjáról http://www.takarnet.hu/ letöltött nem hiteles) 30 napnál nem régebbi tulajdoni lapjára, egyéb jogviszony esetén - a helyiség használatát engedélyező határozatlan idejű, vagy legalább a pályázati program végét követő három éven túl lejáró bérleti szerződés másolatára, az ingatlan tulajdonosának írásbeli hozzájárulására és 3 db, a projekt megkezdése előtti állapotot tükröző fényképre van szükség.

Van lehetőség video linkjének elküldésére is, amennyiben rendelkezésre áll a szervezetről vagy a pályázati projekthez kapcsolódó, már megvalósult tevékenységekről készített kisfilm. Amennyiben nincs ilyen, nem szükséges video csatolása.

A benyújtandó dokumentumok listáját a pályázati felhívásban részletesen megtalálja. A pályázati felhívást a www.tesco.hu/kozosseg oldalon éri el.

Honnan tudom, hogy melyik körzetbe tartozom?

A jelentkezési adatlap megfelelő kitöltésével a rendszer automatikusan besorolja a pályamunkát kibocsátó szervezetet a megfelelő körzethez (a megvalósítás helyszíne szerinti irányítószám alapján). A körzetek listáját a www.tesco.hu/kozosseg oldalon éri el.

Milyen szempontoknak kell megfelelni a pályázásnál?

A pályázatok elbírálásánál a következő szempontok érvényesülnek:

  • A helyi közösségekre kifejtett hatás
  • A helyi közösség bevonása
  • A Tesco munkatársainak bevonása
  • Költségvetés
  • Láthatóság
  • Megvalósíthatóság
  • A megvalósítás futamideje: 2017. május 1. és 2018. február 28.
  • A nyertesek kötelesek a projektet 2017. augusztus 31-ig megkezdeni, és 2018. február 28-áig lezárni.


A szempontokra vonatkozóan bővebb információt a pályázati felhívásban talál. A pályázati felhívást www.tesco.hu/kozosseg oldalon éri el.

Részt vehetek a programban, ha az előző fordulóban az én pályázatom nyerte el a támogatást?

Igen, a 2016-ban meghirdetett pályázaton való részvétel és a támogatás korábbi elnyerése nem zárja ki az ismételt pályázást.

Milyen kategóriákban nevezhetek?

A pályamunkákat az alábbi kategóriákban nyújthatja be:

  • A lakókörnyezet megszépítésére irányuló kezdeményezések
  • Oktatás, képességfejlesztés gyermekek, fiatalok számára
  • Egészséges életmód, egészségmegőrzés


A pályázati adatlapon meg kell jelölni, hogy a három közül melyik kategóriában kívánnak pályázni. Ugyanakkor az egyes kategórián belül végezhető tevékenységekre nincsen további korlátozás vagy megkötés – a pályázók fantáziájára bízzuk, hogy milyen ötleteket, terveket találnak ki!

A kategóriákra vonatkozó bővebb információt a pályázati felhívásban talál. A pályázati felhívást www.tesco.hu/kozosseg oldalon éri el.

Mit jelent a Tesco munkatársak bevonása a pályázat értékelésénél?

Az „Ön választ, mi segítünk” program célja, hogy olyan pályázatokhoz nyújtson támogatást, amelyek ott fejtik ki jótékony hatásukat, ahol a Tesco által érintett közösségek, az áruházlánc vásárlói és dolgozói élnek. Fontosnak tartjuk, hogy munkatársaink aktívan részt vegyenek a helyi közösségek életében, ismerjék azok terveit, kihívásait, így a pályázat elbírálásakor előnyt jelenthet, ha a pályázó be tudja vonni projektjébe, önkéntesként, vagy más egyéb módon a Tesco munkatársait is. Ezzel segíthetnek kollégáinknak abban, hogy jobban megismerjék a helyben működő szervezeteket és az általuk támogatott célokat.

Mikor értesítenek a pályázatom elbírálásáról?

A körzetenként 3 legjobbnak ítélt pályázót a Magyar Adományozói Fórum munkatársa 2017. február végéig értesíti.

Van lehetőségem visszalépni a pályázástól?

Igen. A pályázástól való visszalépésre 2017. március 1-je, 9:00 óráig van lehetőség. Amennyiben a pályázó vissza kíván lépni, azt a kozossegipalyazat@tesco.hu e-mail címre küldött üzenettel teheti meg.

Kihez fordulhatok a pályázattal kapcsolatos kérdésekkel?

A pályázattal kapcsolatos kérdések esetén kérjük, vegye fel a kapcsolatot munkatársunkkal az alábbi elérhetőségek valamelyikén:

Molnár Klára, e-mail: kozossegipalyazat@tesco.hu, (1)700-0020

Hogyan működik a szavazás, és mikortól meddig tart?

A január 31-ig beérkezett pályázatokat a Magyar Adományozói Fórum, mint a Tesco független szakmai partnere értékeli majd. A Magyar Adományozói Fórum körzetenként három pályázatot választ ki, amelyek tovább jutnak a második fordulóba, ahol a Tesco vásárlói és munkatársai kezébe adja a döntést, hogy melyik projekt valósuljon meg a saját közösségükben; azaz az egyes körzetekben melyik civil szervezet nyerje el a nettó 400 000 forintos támogatást.

A vásárlók 2017. március 8-tól április 4-ig szavazhatnak majd a továbbjutott pályázatokra. Minden vásárlás után 1 darab zsetont kapnak, amit az áruházakban kihelyezett zsetongyűjtő pontokon dobhatnak be a kiválasztott és támogatott szervezet és pályázati program mellé.

A nyertes pályázatokat a 2017. április 17-ei héten hirdeti ki az áruházlánc.

Hogyan kapok zsetont a szavazáshoz?

A Tesco vásárlói 2017. március 8-tól április 4-ig minden vásárlás után 1 darab zsetont kapnak, amit az áruházakban kihelyezett zsetongyűjtő pontokon dobhatnak be a kiválasztott és támogatott szervezet és pályázati program mellé.

Hol találom a szavazati szakasz eredményeit?

A szavazási időszakban az áruházakban minden héten összeszámolják és körzetenként összesítik az egyes pályázókra leadott szavazatokat. A heti összesítés eredményét az áruházakban kihelyezett zsetongyűjtő pontokon, illetve a pályázat weboldalán, a www.tesco.hu/kozosseg oldalon tűntetik fel.

Hogyan bátoríthatom a Tesco vásárlóit, hogy szavazzanak a projektemre?

A szavazási időszakban számtalan lehetősége van szavazókat toborozni. Saját önkéntesei és támogatói körének mozgósításán túl szervezhet akciókat a pályázati körzetéhez tartozó Tesco áruházakban is. Ehhez vegye fel a kapcsolatot a helyi Tesco munkatársaival.

További tippeket a toborzáshoz a www.tesco.hu/kozosseg oldalon talál.

Lehet online szavazni?

Nem, a szavazatokat kizárólag az áruházi kasszáknál, közvetlenül a fizetés után kapott zsetonokkal lehet leadni a zsetongyűjtő pontoknál.

Hogyan hirdethetem a pályázatomat a Tescóban?

A szavazási szakaszban lehetősége van a Tesco áruházakban a vásárlók szavazataiért kampányolni. Ehhez minden pályázónak a körzetéhez tartozó Tesco áruházzal kell felvennie a kapcsolatot, az áruházban pedig segítenek helyszínt és időpontot találni a szavazat gyűjtő akcióhoz.

Ha nyerek, meddig kell megvalósítanom a projektet?

A nyertesek kötelesek a pályázatra benyújtott projektet 2017. augusztus 31-ig megkezdeni, és 2018. február 28-áig lezárni.

Hogyan történik a támogatás kifizetése?

A nyertes projektek számára a támogatás kifizetésére 2017. június 15-ig kerül sor, amennyiben a támogatási szerződést 2017. május 15–ig a felek aláírják.

Ki és hogyan köt szerződést a nyertes pályázókkal?

A szerződést a nyertes pályázókkal a Tesco partnerszervezete köti meg, aki a sikeres pályázókkal külön veszi majd fel a kapcsolatot.

Mire költhetem a támogatást?

Minden, a pályázatban leírt és az értékelők által jóváhagyott tevékenységhez szükséges kiadás fedezésére, így

  • anyagok és eszközök,
  • utazás,
  • zolgáltatások és
  • bérek költségeire.


Fontos, hogy a bérköltségek nem haladhatják meg a támogatás 50%-át, azaz 200 000 forintot. A támogatás nem fordítható a projekthez nem kapcsolódó, vagy a szerződés aláírása előtt keletkezett költségekre illetve általános működési költségekre sem. A költségeket a magyar számviteli szabályok szerint kell nyilvántartani a támogatott szervezet könyvelésében.

Mi történik a pályázati díjak kiutalása után? Hogyan ellenőrzi a Tesco a projektek tényleges megvalósulását?

A támogatottnak a projekt lezárását követő 30 napon belül tartalmi és pénzügyi beszámolót kell küldenie a Magyar Adományozói Fórum(MAF) részére, amelyekben többek között részletesen ki kell térni a tevékenységekre, eredményekre, elért hatásokra és a kiadások megfelelő dokumentációval alátámasztott részletes bemutatására. A MAF munkatársai a beszámolókat ellenőrzik, majd ezt követően tisztázó kérdéseket tehetnek fel, és további dokumentumokat kérhetnek be.

A megvalósult projekteket kommunikálni fogja a Tesco?

Igen, a Tesco jogosult a társadalmi felelősségvállalási projektjeinek, illetve az „Ön választ, mi segítünk” program ismételt meghirdetésének kommunikációja során felhasználni a megvalósult projektek eredményeit.

Letöltések

Letöltések (Itt minden információt és segítséget megtalál projektje beadásához)

Kapcsolat – Pályázók számára

Pályázással kapcsolatos információk:
Molnár Klára
kozossegipalyazat@tesco.hu
+36 (1) 7000-020

Kapcsolat – a sajtó képviselői számára

Sajtókapcsolatok:
sajto@tesco.hu

Kövessen minket!